Kawan dan Sahabat

Dua benda berbeza, KAWAN dan SAHABAT

Faham ke tak apa benda nya??

Tak faham sila lah beramas mesra ngn uncle goo. Berdikari sikit ye :D

Dan sekarang ni aku cume teringat kata2 seorang sahabat ni yang awalnya memang aku malas nak faham apa yang dia maksudkan. Tapi sekarang ni aku dah sedar. eh wake up niz!! wake up!! Lampi kau nih. #Zzzz (~.~)


Tudia AMAREKA. hah, aku tau korang sume study tempat bagus2 kan.
Bahasa2 amareka ni mesti expert sgt dri aku kan.
apa yang korang faham tentang kata2 yang ade dalam gmbr nih??
tak faham ke? okay kita boleh la dikategorikan sbg lampi berjemaah. ahahooo ;p

Meh sini aku translatekan:
"Persahabatan bukan diukur dari bilangan hari. Hari dan masa yang diluangkan bersama, saling mengingati dan mengambil berat itu pun dah memadai. "

Okay tu tipu, yang tu bukan lah sebulat2 apa yg aku translate kan. tapi itu kata2 dari seorang sahabat aku.
*Awak tahu siapa awak*
yang dulu nya aku tak amik port sangat sebab terlalu sayang kan seseorang.
Tapi sekarang, aku cume pelik a/p heran sebab mungkin ade lg tak berapa faham kot apa yg aku maksudkan.
Dan sekarang kenapa aku rasa macam aku je yang salah. 
Hah memang banyak dosa aku ni sampai mungkin ade yang kata aku dah BERUBAH. kan?? kan?? *takpayah nak geleng2 sangat kepala tu. Baca je pun. -.-

Memang la kot aku berubah. Berubah untuk belajar menghargai dan dihargai. :)
Dan aku rasa, tak perlu salahkan orang lain sekiranya kita tak buat apa yg kita selalu perkatakan.
Sume orang berani cakap berani tulis.
Tapi TAK SEMUA ORANG BERANI BUAT DAN BUKTIKAN APA YANG MEREKA SELALU PERKATAKAN. :D

Terpulang la awak2 semua nak kata apa dgn penulisan saya.
Eh penat la simpan. -.-
Saya tak perfect, dan apa yang sy mampu adalah buat yang TERBAIK untuk orang tersayang.
(^_^)

No comments:

Post a Comment