Full with happiness.. vacation!! vacation!! :D


Assalamualaikum~

Entry kali ni just nak story psl vacation 2hari lepas..
vacation ni dianggotai oleh ibu saya, makteh saya, adib, saya dan budak kecik saya.. :)
mula2 mmg plan nak pg bcoti time2 cuti neh..
tp takot2 nak btau ibu..
sbb sy tahu ibu saya susah sket law ajak jln2 neh..
tp usaha punya usaha serta berdoa akhirnye tbuka gak aty dy nak p HOLIDAY!!
alhamdulillah..
bersyukur sgt2..

mula2 mmg plan nak g ngn family saya iaitu ibu, abah dan saya..
tp di sebab an saya neh jenis yg akan bosan dan tak biasa law p vacation sorg2 tanpa at least sorg teman or org yg sbaya saya atau adik sdara ke..
slalunye saya msti bwk sorg..
kali ni plak spupu sy yg slalu sy bwk tu dy bru je start msuk kolej..
so saya rasa sebersalah nak ajak dy..
lgpon dy ade kelas..
so saya cadangkan kat ibu tuk bwk eka..
ibu tanpa rasa ragu2 n waspada nye tros stuju ngn cadangan saya..
sbb dy da bese da ngn budak kecik tuh..
kre bleh ngam la an eka ngn fmly saya..hehe

bila ibu da stuju saya cuak gak nak tnye budak kecik tuh..
sbb risau nanti saya ggu life dy ke ape..
yela, setiap org ade life mereka masing2 an..
cube mmbranikan diri tuk ym si budak kecik ituh..
dgn secara mggegel nye saya mnaip and at last dy stuju nak ekot saya..
GILA PUNYE HAPPY BEB! (rasa nak lompat2 da time tuh.. hnye tuhan je tahu btapa epynye saya :))
THANX A LOT YUNK~ :)
*but actually risau gak with ur situation.. rasa sebersalah pon ada ats masalah2 tertentu.. :(

tp after eka stuju nak ekot saya, mak sy tuka plan tuk bwk makteh sy tnpe pgetahuan sy..
nak dkt2 pegi lam bpe hri tu bru btau..
n dy kata abah saya tak jadi nak ekot..
haih~ mcm2 hal..

tp alhamdulillah pastu sume bjalan lancar..
eh2, trlupe lak nak btau..
destinasi percutian ni adalah ke BUKIT TINGGI COLMAR TROPICALE kat pahang..
ala2 italian gitu..hehe..
da lama gila tringin nak pg sni.. akhirnye dpt gak..

1hr sblm brangkat tuh eka tido umh saya..
then pas subuh makteh amik kami pg rumah dy..
lam kol 9 cmtu ktorg gerak dari wangsamaju ke bukit tggi..

smpi sana lam kol 11 cmtu kot..
tak egat la sbb excited sgt nak terjah bumi ala2 brada di italy.. :)
setibanye disana.. ape lg..
jom snap2.. :)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
FIRST DAY

Makteh saya :) sepupu saya, syed adib fikri a.k.a justin bieber mesia..haha kami~ :) time da smpi kt car park.. keta tu la kami nek.. hahaha.. jom gelak guling2 smbil wat *muke bgge* Ibu saya.. nmpk pnt ja.. pnt layan karenah kami..haha:P kat lobi, smpat je budak kecik neh mmvirus an baby nikon saya..:P view kat sana.. ala2 italy kan.. :) budak kecik kt dpn pintu lobi.. lepas posing2 jap ktorg pon p check in lam bilik.. bwh ni lak pix2 lam bilik kami.. jom layan.. :)


ni lah no.bilik kami.. pat2 pg beli.. sok2 mana tahu kne kt toto..xpyh susah2 pg ngangkung..haha:P

ni lah bilik kami.. 1apartment 2bilik.. ni bilik kami brdua.. bilik sblh pon mcm ni gak view dy.. :) posing sat lam bilik.. :D mereka fmly saya.. :)
model katil.. sesuai lak baju dy ngan tema bilik, prop, lightning n environment.. suke! :D giliran model n photographer bgabung.. haha.. *bajet professional je* :P
pas je rehat jap lam bilik ktorg kuar jln2 sekitar colmar tuh..
sgt cantek.. seronok.. rugi tak pegi..
tak joh pon sbnrnye.. kt sni tmpt plg ssuai vacation ngn fmly..
nak honeymoon pon boleh..haha:P

maleh nak citer pnjg, kite lyn je gmbr n view2 yg ade kt sana..:)
okeh.. smpi ni jela kami brgambar disekitar kawasan colmar..
then ktorg gerak pg japanese village n botanical garden..

masa tuh da la pkai wedges..
gila ase nak mati memanjat..da la curam gler..

mcm2 aksi ketidak senonohan brlaku..
kita layan jela gmbr..:P
gmbr mereka kt dlm lori ke van ape tah..
khas tuk bwk ktorg ke japanese village n botanical garden.. :)
makteh sy bkn men ag posing..hehe:D ibu saya n adib.. kami mmg rapat gila..:) wajah ceria ibu n makteh saya.. epy tgk mereka epy..:) kami, kami, dan kami sibudak kecik sahaja.. haha..
maleh nak wt satu2 gmbr..:P

gmbr atas ni kt japanese village..
kt bwh ni lak kt botanical garden..

kt sni ktorg tak byk sgt amik gmbr..
sbb da ase pnt gler nak2 ngn pkai wedges p mgembara..
sengal an?? :P
smpi sni je gmbr kt botanical garden.. pastu kami balik ke kawasan apartment.. makan time.. nak?? amik la sume..
kami da mkn da..hehe.. :D

pas makan jln2 n jumpa badut.. sgt seronok ok..
badut tu sporting gler..
joget2 dgr lagu justin bieber berkumandang..haha
comel okeh!
n ktorg dapat belon.. hoyeh~ :D
dah selesai jmp badut kami pon take a rest in our room.. :D smbil2 mggatai shoot, shoot dan shoot lagi!hahaha:P sangat suke gmbr2 neh~ romantik kan?? :P
okeh stop! ngege..:D
lepas da tido, solat sume kami kuar balik ptg tuh..
melawat kt tmpt2 yg mnarik..

byk sgt slot dy..
ala2 slot akasia gitu..haha
ni sy shoot kedai2 yg ade kt sana..
tmpt kanak2..
sesuai sgt dah ngn budak kecik tuh..

dikala rasa nak merayap boleh la anta dy jap lam neh..
hahaha..
*sory ye dak tecik..:P
bear! tak beli pon.. tgk ja.. tade wet..haha:P bangunan kat sana.. jam dy.. santek.. :)
contoh apartment yg ada kt sana.. ni tmpt ape tah.. tak msuk pon.. just amik gmbr je..haha slh 1 restoran yg ade kt sana.. hrge tu tak pyh ckp la an..
mo tecekik tulang gajah nak bayar..

then ktorg pg kt tmpt itik2 unik..
brdua je.. yg len tah kemana.. pnt kot lyn ktorg..haha
itik bese, itik putih.. :D

itik itam.. spesis itik ni unik n beza dri itik bese..hehe :D

model utk feymes an itik tuh.. model dy je tak feymes2..haha:P
then pas tgk itik kami jmp jejak kasih balik..haha.. snap bersama.. :D













ok dah.. abes nye hari siang tuk 1st day.. maleh ag nak upload byk2.. ni pon da azab nak tggu ase cm dah berabad..haha..
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
THE SWEETEST NIGHT

malam2 lak ade event kat sana..

ade org main api..
pastu ade tarian dari org russia..
law sapa2 nak cuci mata boleh la.. haha..
pnt kot nk tggu dorg perform.. tak berdisiplin btol..
kata kol 9.30..
nak dkt kol 10.30 bru nak start perform..
makteh saya excited gila nak tggu.. sy nek pnt jdnye.. haih..
jom la.. lyn jela gmbr yg ade..
efek lampu.. santek tak?? =_= ni stok2 gmbr syok sndri ye anak2.. haha.. ni antara persembahan dy la.. maleh nak upload byk2..
byk sgt gmbr sensored..haha..
pas tgk show neh ktorg p dinner..

lapa gler time uh.. makanan dy agak mahal lorh..
den mkn penang char kuey teow..
rm16.++ tak egat bpe sen.. dkt rm17 gak la 1..
gile an??haha
ni la penang char kuey teow nye..
sdp tu mmg sdp la..
mana taknye..
org blnje..haha:P
tamat sudah pgembaraan hari pertama..
skg kita story tuk 2nd day plak..
2nd day ni dpt byk gmbr 5org..
sgt seronok..
sbb masa neh saya rajin bawak tripod..
haha..
zassssssssssss~
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
SECOND DAY

BREAKFAST TIME


Actually byk lg mknn ktorg mkn.. tp masa tuh pnt, maleh nak amik sume gmbr.. hehe..
ni jela smpt diambik oleh budak kecik saya..
kat sana dy je rajin amik gmbr2 cmni..
sy amik gmbr model2 terpilih ja..:P

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
SHOOTING FOR THE LAST CHANCE WITH THEM.. :')
Part 1: All included








sesi pertama abeh disini...;)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Part 2: Kerana diriku begitu berharga..haha:P


si jejaka cute ala2 justin bieber ini adalah adib.. spupu saya..
warning: budak kecik, jgn nak mggatai ngn dy eh..:P


berduet bersama mereka tersayang.. :)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Part 3: Lakonan..

ni sume idea makteh saya..
dy suruh ktorg pura2 blakon konon2 bg gmbr nmpk spontan..
photographer pon tak terpk nak wt cmni..haha


Nampak tak permainan adib disitu.. lakonan dy tak terhenti smpi yusof hamslam amik dy blakon.. :D
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Part 4: Keunggulan..



nampak tak disitu keunggulan kami dalam bergambar??
sume bajet model ja~ adeh..
*ape aku merepek ni syaiton* =.="
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Part 5: Ke-bajet-an + Kegilaan kami berdua..








Sangat bahagia okeh!!
akhirnye abes gak gmbr nak di upload ni..
gila punye sewel dah otak aku nak tggu dari subuh smpi ke asar nk update blog neh..
smpi sni jela pgembaraan kami sekeluarga..
btw thanx a lot kepada sume yg terlibat..
tima kasih kat ibu sbb bg saya peluang pg bercuti..
tima kasih kat makteh sbb blnje kita makan..
tima kasih gak byk2 kt budak kecik sbb sudi teman kan saya dan ceria kan hidup saya..
saya SAYANG KAMU semua..
p/s: sgt epy sbb tgk budak kecik saya sng sesuai kan dri ngn keluarga saya..
thx ye kamu!
kalau ade terkurg dari saya dan keluarga saya, saya mintak maaf ye bagi pihak mereka..
jgn serik pulak nak bcuti ngn kami nnt..hehe..
rasanye ni entry plg pnjg sy pnh buat..
pnjg gmbr je.. bkn pe pon..
haih..
sy jadikan percutian ni percutian dan kenangan terindah dalam idup saya.. :)
~BAHAGIANYA~ :')

eh2 sapa neh?? ttbe je sesat kt sni..
thx budak kecik 4 this pix..
suke!haha.. *GEDIX*

wassalam..

6 comments:

  1. pergh~ gila penat nak scroll entry nie. hahahaha. :P

    kata kata dari saya;

    1st: bab adib tuh saya tak jamin tau. sebab kalau dah terjatuh hati nak buat mcm mana kan. terima je saya seadaanya. hahahaha

    2nd; thanks for ur family. for everything on that days. everything oke dear! :)

    3rd; its ok dear. masalah saya kamu jangan risau. bisa diatur. haha. yang penting kta happy kan. :) and family kamu pun sgt2 sporting. kalau seminggu lagi duk ngan family kamu sure saya antara calon2 terhebat tuk adib. * tetba* hahaha. :)))

    4th; thanks yo baby nikon sebab tak jemu2 snap pics saya yang tak comey tuh. thanks tuk tuan empunya baby nikon jugak sebab tak jemu2 tgk saya pose tah pape tuh.

    THANKS AGAIN FOR EVERYTHING~! :)

    * komen paling panjang saya buat. hahaha. *

    ReplyDelete
  2. penat an?? penat kamu scroll tu la sepenat saya mgupload gmbr.. hahaha..

    *nukilan* dari saya,

    1) jgn nak jatuh2 hati sgt okeh.. jtuh aty ngn anak org yg 1 tu je dah ckup.. law takat jd adik kamu je tape la.. yela, sbb asik kamu je jadi adek kan.. pasni law kamu jd kakak pulak bru kamu tahu penatnye melayan adek nak2 yg byk mnjawab mcm kamu..hahahahahah:P sure la sy trime seadanye.. law tak tade la sy mlayan adek yg kuat mnjwb n tak pnh dgr ckp kakak neh.. =.=

    2)thx for everything to u too la dear.. :)

    3)mslh kamu pon penting yunk.. jgn amik mudah je tau.. ye mmg kita epy, tp just kkdg rasa tak bpe selesa law tgk kamu de mslh.. bkn sbb fmly saya je la yunk.. sbb kamu tu sng sesuai kn dri ngn fmly saya.. sng nak jaga kamu.. *jaga ke?* haha.. mmg la.. kamu calon kakak yg sesuai tuk adib..calon tuk len TAK! fullstop~ hahaha:P

    4) baby nikon berkata: tugas sy dibeli mmg tuk mgambil ape2 gmbr je yg tuan nye nak..
    tuannye berkata: bagos baby mucuk2.. ni tambah syg neh.. nnt i kasi improve u kasi lens dan flash bek2 punye ok! hahaha *mengong sudah*
    its ok la dear.. bak kata kamu gak.. ade kamera kene gunakan ia sebaiknye..hehe:)

    U ARE WELCOME TO BE MY FAMILY *jwpn tade kne mgene* =.=

    *nukilan* paling berprestij penah sy buat...hahah:P

    ReplyDelete
  3. pergh~ tang kakak tuh xleh blah.!

    dah la kamu. biar adib yang menetukan segalanya. saya terima kalau dia terima saya lebih dari sebagai seorang kakak yang comey. hahahahahahaaha * sila baca ngan penug seyes then gelak guling2 *

    ReplyDelete
  4. hahahahahhahahahhaha..
    sudah la kamu..
    smlm pnt da gelak nak trcabot bontot..
    ni nak cube pasang balik neh..
    susah btol nak lekat.. =.=

    ReplyDelete
  5. amboi2...
    smpai tinggalkn mama :(

    ReplyDelete