..Dugaan d hari Anniversary parentskuh..


..Assamualaikum..

entry ni ade citer sdeh mo kongsi kt kamoo sume yg bce blog sy..
huhu..(cm la rmai sgt bce blog aku neh..haha)
smlm pd tarikh 15nov adalah hr anniversary parentskuh yg ke 28 thn..
syukur..
da 28 thn mak n ayh ku brsame..hehe..
ak doakn mereka kekal hingga k akhir hayat..
amin..
hehe..
brbalik pd citer anniversary ni..
for the anniversary, mak aku bcdg la nk wt jamuan sket kt umh nenek aku..
at the same time..
we all nk discuss about holiday bsame bln 12 nnt..
mereka cdg nk p penang..
so kre nye 2 in 1 la kn..
mak aku wt mcm2 persiapan utk jd kn ia 1hr yg brmkne skali..
tp mlgnye mcm2 mnimpa fmly ak..
firstly..
tuk prsiapn makanan mak aku cdg nk tmpah roti jala..
die p la tempah kt kwn die..
die ckp kt kwn yg die nk tmpah rm36 n dlm tu ptot ade 200 keping..
but kt stu jd lak "miscommunication"..
kwn mak aku tu p wat 200 paket n dlm 1paket tu ade 6 keping..
korg bygkn la bpe byk tuh...
xpsl2 mak aku kne byr rm360..
gler ape!!! mhl tu...
mak aku ni jnis pnyabar..
die discuss gak ngn org tuh..
but org tu ttp suh byr rm360 cz bnde nye dh siap..klu x rugi la die..
ayh aku punye ngamok!!!!...
ayh aku lak duk slh kn mak aku yg xckp trg2 ngn org tuh..
smpi mak aku nanges la kne mrh ngn mak aku..
sian aku tgk mak aku...
even mse tu aku bru pas mndi cz bru nk siap2 p umh nenek aku tp suare ayh aku ttp dgr smpi ke dlm toilet..
huhu...
nk wt cmne..
bnde da jd..
mak aku trpkse byr ngn harge rm360 drpd hrge sbnr yg die mntk iaitu rm36..
korg bygkn la bpe joh bezanye tuh..
sian mak kne byr sume tuh ngn duit die "SENDIRI"..
so, afta that ayh aku trus xde mood nk p umh nenek..
die suh aku p..
then aku pn p la utk jge ati mak aku..
huhu..
smpi kt umh nenek kami blur n xthu nk wtpe ngn roti jala yg byk n cmne harus nk kmbalikn duit mak aku??
m.cik aku wt cdgn cmni...
"ape kate kte bukak meja kt dpn umh nenek..kte mniage"
aku pn da xde jln len ikot jela kate m.cik aku tu..
spupu aku sume turut tlg..
huhu..

secondly,
mse bukak meja kt dpn tuh..
aku letakla roti jala tu ats meja n suh spupu aku jge..
cz aku nk msuk amik kuah die jap..
bru tggl kn kejap korg tahu x roti jala tu jatuh ke tanah!!
ya Allah!! aku pnye cuak dpt thu hal tu..
brlari aku tgk roti jala tu kt dpn..
sgt sdeh...
cz lepas satu2 musibah mnimpa..
afta that, kami trpkse amik blk roti jala yg jtuh yg x kne tnah lg..
yg kne tanah tu trpkse buang..
byk gler rugi...
pastu, kami tetap jual roti jala tu tuk pulg balik modal mak aku tuh..
klu x byk sket pn jd la dri xdpt ape2..
kami spupu2 usaha wt muke xmalu jek p la jual dpn umh nenek kami..
klu nk tgk muke nizskyhigh jd pnjual roti jala sila dtg ke kmpg sungai balak..
hahaha..
spupu aku yg lelaki p umah ke rumah jual roti jala tu..
hasilnye kami bjaye abskn jual roti jala tuh..
cz ade p.cik yg nk bli tuk sedekah kt surau..
n ade org kaya pn bntu kami gak support kami..
kami trpkse jual roti jala tu rm2.00 9keping..
tuk cptkn abs d jual..
ni la muke2 yg jual roti jala pd hr tuh..

..ni la muke keletihan nk mnjual roti jala..time tu da la ujan gerimis tp demi ibu kandungkuh sggup ku redah ujan wpon aku thu aku msti dmm pnye pastu..huhu

ni bru bpe kerat org je ni..
gmbr dak2 laki yg jual rumah ke rumah tu xsmpt amik cz dorg blk lmbt n aku pn da pning time tu so xde mood lak nk amik gmbr..huhuhu..
tp aku nk ucapkn thx a lot to all my cousin yg always give their support..
syg kamoo sume!!!

pas je abs jual roti jala ni kami pn mulekn jamuan kami..
mse start jamuan tuh mmg ujan da lebat gler..
elok je lepas bce doa sume...
"LETRIK PLAK BLACKOUT!!!"
hadoi..
mcm2 dugaan kami sume..
da la mkn dlm gelap..
ni la keadaan kami mse tuh..

..gmbr ni nmpk terang cz gune night mode..
(keadaan mse ni mmg msih siang tp mse tuh ujan lebat so suasana umh jd gelap..)
klu adenye letrik xkn wujudnye lilin d situ..haha..lupe daratan..

afta je mkn mjlis bjalan lncr..
haha..
ayt xbleh bla..
kami sume pn discuss la ttg nk p penang tuh..
smentara tu smpt msj dak tecik..
letrik xde ni da mcm bncg ngn dak negro legenda..gelap je..
haha..
then dak tecik jwb "agknye ang mmg serasi ngn org legenda kot"
hahah..
xpe2..
i'm happy with that..wink!!
kwang..kwang..kwang..

itu la dugaan yg kami alami skg..
sy plak tulis bnde ni time sy dmm..
sy da agk da sy akn dmm..
haha..
tp epy cz dpt bntu ibu..
wpun xdpt pulg modal tp ade la sikit bntu die dpt duit die blk..
huhu..
thx to all keluarga Abd. Malek (arwah atuk sy) atas kerjasama sume..
love u all damn mucht!!!


.. This is for ibu n abah anniversary. Thx for being my a best parent. thx for take care of me..

smpi sni sje..
..wassalam..


1 comment: